وبلاگ رقص دانش

وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

اگر بشنوید لوازم خانه هم می توانند هکر و جاسوس باشند، چه فکری می کنید. این موضوعی است که از دید بسیار یاز فعالان عرصه تکنولوژی مورد توجه قرار گرفته است.
همزمان با توسعه تکنولوژی های هوشمند خانگی، تعداد لوازمی که از این تکنولوژی ها استفاده می کنند نیز رو به افزایش است. درواقع بسیاری از شهروندان برای عقب نماندن از قافله تکنولوژی اقدام به استفاده از تکنولوژی هایی می کنند که حتی کارکردشان را به درستی نیاموخته اند. بر این اساس است که برخی از کارشناسان این حوزه در خصوص امنیت کالاها هشدار می دهند .

نتایج یک بررسی در پژوهشکده نگرب نیز نشان می دهد ؛ محصولاتی مانند؛ گجت های مرتبط با نوزادان و اطفال، دوربین های امنیت خانگی، زنگ های هوشمند در، قفل های هوشمند و… می توانند به راحتی مورد نفوذ و حمله کاربران هکری قرار گیرند.

درواقع هکرها می توانند هکرها می توانند از همین آسیب پذیری برای پخش ناگهانی موسیقی بر روی ابزار کنترل نوزادان، خاموش کردن ترموستات، روشن و خاموش کردن دوربین های امنیتی و غیره سواستفاده کنند. البته سواستفاده از آسیب پذیری یادشده تنها در صورت دسترسی فیزیکی به دوربین ها و ترموستات ها و غیره ممکن است.

بر اساس ، بررسی های صورت گرفته بر روی ۱۶ مدل مختلف از لوازم خانگی هوشمند مشخص شد کلمه عبور ۱۴ وسیله از این دست قابل شناسایی است و برای این کار تنها به صرف ۳۰ دقیقه وقت نیاز است. متاسفانه پس از هک کردن هر یک از این وسایل می توان آنها را به شبکه های بوت نت متصل کرد و از این وسایل برای طراحی حملات هکری بر علیه دیگر ابزار و وسایل بهره گرفت.

نظر شما چیست آیا اطمینان به این نوع دستگاه ها خطرناک خواهد بود ؟ شما تا چه حد از این نوع محصولات در خانه خود استفاده می کنید ؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: لوازم خانه هکر و جاسوس اطلاعات امنیت فناوری
[ سه شنبه 14 فروردين 1397 ] [ 12:42 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب